جمعه
۶ فروردین
بازدید
۵۷۸۱
نویسنده
مدیر سایت
موضوع
دانستنی ها

چگونه برای اولین بار کارت پستال چاپ کنیم...؟؟

چاپ کارت پستال (کارت دعوت)

 معمولا چاپ کارت پستال جهت تبریک مناسبت‌ها، اعلام تسلیت و دعوت افراد به حضور در رویداد و یا مراسم خاص از اشخاص به کار می‌رود و نسبت ‏به دیگر راه‌های ارتباطیِ غیر کتبی، مانند ایمیل، دعوت به صورت شبکه‌های اجتماعی به صورت ارسال از طریق تلگرام یا واتساپ و تماس تلفنی ارزش بالاتری دارد و از این شیوه‌های میتوان جهت ابراز محبت و بیان احساسات صمیمانه‌تر به مخاطب بشمار آورد.
جهت برانگیختن احساسات مخاطب و ارزش نهادن به او چاپ کارت پستال بسیار مؤثر و تاثیرگذارتر خواهد بود، به همین دلیل جهت ارج نهادن به مخاطب ما چاپ کارت پستال را روشی کارآمدتر از روش‌های دیگر پیشنهاد میکنیم. چاپ کارت پستال می‌تواند به صورت دیجیتال و فوری در تیراژ دلخواه شما و یا به صورت چاپ افست در تیراژ بالای 1000عدد جهت مناسب در آمدن در قیمت چاپ کارت پستال آن را چاپ کرد. چاپ دیجیتال عصر تبلیغ می‌تواند چاپ کارت پستال شما را به هر دوصورت چه چاپ دیجیتال و چه چاپ افست با بهترین کیفین و کوتاه‌ترین زمان ممکن چاپ نماید.

انواع چاپ کارت پستال

چاپ کارت پستال می‌تواند به صورت و اشکال ابعاد مختلفی طراحی و چاپ گردد:

1- کارت دعوت یا پستال یک لتی:

چاپ کارت پستال یک لت بیشتر در سایزA5 چاپ می‌شود و یا در سایز 17.5 در 24.5 که این مدل از کارت پستال را کارت دعوت یا کارت پستال یک لتی می‌گویند.

2- کارت دعوت یا پستال دو لتی

 وقتی کارت پستال جهت مناسبتهای گوناگون و پیام تبریک را قرار است به مخاطب خود منتقل کند کارت تبریک گفته می‌شود و زمانی که قرار است مخاطب را جهت حضور در مراسمی دعوت کرد به آن کارت دعوت گفته می‌شود و زمانی که قرار است جهت پیام تسلیت داده شود کارت تسلیت گفته می‌شود.

چاپ کارت تبریک می‌تواند جهت تبریک:

- عید نوروز
- روز مادر
- روز معلم
- تولد
- شب یلدا
- روز پدر
- افتتاح و راه اندازی کسب و کار
- همایشها
- نمایشگاهها
- مراسم ها 
- کنفرانس
- عروسی
- مراسم ترحیم
چاپ شود.

در چه سایزهایی می‌توان کارت پستال یا کارت دعوت خود را چاپ کرد؟

چاپ کارت دعوت یا کارت پستال را می‌توان در اندازه‌های زیر انجام داد:

A4 = 21 x 29.7 cm
B4 = 24 x 34 cm
A5 = 14.5 x 22 cm
B5 = 17 x 24 cm

چاپ دیجیتال عصر تبیلغ با قرار گرفتن در مرکز شهر تهران میدان انقلاب آماده چاپ کارت پستال‌های شما به صورت آنلاین می‌باشد. ما چاپ کارت پستال شما را معمولا بر روی کاغذ گلاسه 250 گرمی برای چاپ دیجیتال و افست استفاده می‌نمایم، در صورتی که شما بخواهید کیفیت بالاتری برای چاپ کارت پستال خود در نظر بگیرید آن را  می‌توان برروی کاغذ عروسکی و یا کاغذهای فانتزی دیگر چاپ نمایید.
بعد از چاپ کارت پستال شما بسته به درخواست برای کشیدن روکش سلفون مات و یا سلفون براق به بخش سلفون کشی مجموعه ارسال و پس از اتمام کار در صورت داشتن خط تا در بخش صحافی کارت دعوت شما خط میخورد و سپس برش و بسته‌بندی و آماده تحویل می‌گردد.

نکاتی که باید برای طراحی کارت پستال در نظر گرفت:

-رزولوشن فایل شما باید حداقل 300 پیکسل در اینچ باشد.
-سیستم رنگی  فایل CMYK باشد.
- حاشیه برش و خط تا رعایت شود.
-از قرار دادن حاشیه در کناره‌های کار به دلیل احتمال عدم تقارن خودداری کنید.
-از به کار بردن فونت‌های کوچکتر از 6 پوینت به علت ناخوانایی خودداری کنید.
-در محصولاتی که در بخشی تا می‌شوند (مانند بروشورها، کارت دعوت، پاکت نامه و ...) از قرار دادن نوشته‌ها و عناصر اصلی در نزدیکی محل تا (از هر طرف خطوط تا 5 میلی‌متر) خودداری نمایید.
- در محصولاتی مانند بروشورها، کارت دعوت، پاکت نامه و .. به شیوه تا خوردن و بسته شدن بخشهای آن کاملا دقت کنید.
-یک ماکت اولیه بسازید تا پیش از چاپ، از نحوه باز و بسته شدن و چگونگی نمایش نهایی محصول نهایی آگاه باشید.
-در روش افست برای نوشته‌ها و عناصر سیاه کوچک حتما از سیاه تک رنگ (C:0 M:0 Y:0 k:100) استفاده کنید.
-از آنجا که ساختار تولید و بازنمایی رنگ‌ها در نمایشگر و چاپ کاملا متفاوت است، رنگ‌هایی که شما در نمایشگر کامپیوتر یا موبایل و تبلت مشاهده می‌کنید تفاوت محسوسی با آنچه چاپ خواهد شد، دارند. 
-تکنیک چاپ دیجیتال و افست با یکدیگر متفاوت است، به همین دلیل رنگ‌های نهایی یک محصول واحد در هر کدام از این دو روش چاپ، تفاوت نسبی با یکدیگر خواهند داشت.
-تاثیر کاغذهای متفاوت (تحریر، گلاسه و ...) بر روی چاپ رنگ‌ها، متفاوت است. به همین دلیل در نظر داشته باشید که چاپ یک رنگ مشخص بر روی کاغذهای متفاوت، تفاوت محسوسی خواهد داشت.
-فرمت فایل‌های ارسالی:
-شما می‌توانید کارهای چاپی خود را در یکی از فرمت‌های زیر برای ما ارسال کنید. 
TIFF, PDF, JPEG 
- مناسب‌ترین ساختار برای چاپخانه و جلوگیری از تغییرات ناخواسته، فرمت PDF می‌باشد.