چهارشنبه
۲۰ بهمن
بازدید
۶۹۶۳
نویسنده
مدیر سایت
موضوع
دانستنی ها

كي مي دونه اولين محصول تبليغاتي چي بوده

اولین محصول تبلیغاتی در ایالات متحده تکمه های یادبودی مربوط به زمان انتخابات جرج واشینگتن در سال 1789 بود. اوایل قرن 19 تقویم، خط کش یا کالاهای چوبی تبلیغاتی وجود داشت اما تا اواخر قرن 19 صنعت سازماندهی شده ای برای ساخت و تولید کالاهای تبلیغاتی وجود نداشت.

جاسپر میکس، صاحب چاپخانه ای در کوشاکتن اوهایو، توسط بسیاری به عنوان بنیانگذار این صنعت معرفی شده است. او یک مغازه کفاشی را متقاعد نمود تا کیف هایی با اسم مغازه به مدارس محل تحویل دهد. هنری بیچ صاحب چاپخانه دیگری در کوشاکتن و رقیب میکس از این ایده استفاده کرد و به زودی آن دو نفر مشغول چاپ و فروش کیف هایی برای جواهرات، شلاق اسب، جعبه کارت، تقویم، لباس، پیشبند و حتی کلاه برای اسب ها شدند.

 در 1904 دوازده تولید کننده کالاهای تبلیغاتی گرد هم آمدند و اولین شرکت تجاری این صنعت را تاسیس کردند. آن سازمان اکنون شرکت بین المللی محصولات تبلیغاتی PPAI است که در حال حاضر بیش از 10000 عضو جهانی دارد. PPAI نماینده صنعت محصولات تبلیغاتی بیش از 22000 توزیع کننده و حدود 4800 تولید کننده است.

صنعت کالاهای تجاری UK و ایرلند به طور رسمی زمانی پدیدار شد که بازاریابی شرکت ها در اواخر دهه1950 پیچیده تر شد. قبل از این اتفاق ممکن بود شرکت ها هدایایی ضمنی تهیه کنند اما صنعت شناخته شده ای برای کالاهای تبلیغاتی وجود نداشت. انفجار واقعی در رشد صنعت کالاهای تبلیغاتی در دهه 1970 رخ داد در این زمان تعداد فزاینده ای از شرکت های تجاری مزایای تبلیغ هویت صنفی و محصولاتشان را از طریق هدایایی با لوگوی خودشان متوجه شدند. در سال های اولیه محدوده محصولات محدود بود اما در اوایل دهه 1980 درخواست هایی از طرف توزیع کنندگان مبنی بر کاتالوگی تبلیغاتی با لوگوی خودشان جهت ارائه به مشتریان افزایش یافت. در سال های آخر این کاتالوگ ها شایع شد و توزیع کنندگان می توانستند تصویر صنفی خود را بازتاب دهند و آن ها را بدون واسطه به مصرف کننده نهایی بدهند. در سال های اولیه کاتالوگ های تبلیغاتی ابزار فروش موثری به حساب می آمد و مشتریان محصولاتی که در صفحات ارائه شده بود را می خریدند. چاپ دیجیتال عصر تبلیغ با مجهز بودن دستگاههای دیجیتال بهترین کیفیت از پرینت رنگی سربرگ، چاپ بروشور، چاپ کارت ویزیت، چاپ کاتالوگ، چاپ کتاب را برای شما بوجود می آورد.