دوشنبه
۲۵ دی
بازدید
۶۲۵۴
نویسنده
مدیر سایت
موضوع
دانستنی ها

چاپ بدون جوهر، یا: سوزاندن حروف بر روی کاغذ

تصور کنید تونر یا جوهر چاپگر شما تمام می شود ولی شما باید حتما یک کار چاپ را انجام دهید. بهترین کار به نظر ما این است که چاپگری داشته باشید که بدون نیاز به هیچ جوهری به کار چاپ خود ادامه دهید، صحیح است؟ در حاضر چند روش مثل چاپ با آب یا نور  وجود دارد که نیاز به جوهر نخواهد داشت، اما آن ها به کاغذهای خیلی خوب و اختصاصی نیاز دارند.

کلمه جادویی، کربن سازی چیست؟

دانشمندان از یک نوع  لیزر فروسرخ استفاده می کنند که از یک لنز عبور  می کند و کاغذ را می سوزاند. این ترکیب «کربن سازی» نام گرفت و آن جایی که سازندگان می گوید فرآیند سوزاندن کاملا قابل کنترل است.  اینکلس می تواند با عمق کم تری چاپ می شود و به این ترتیب، کاغذ توسط لیزر سالم می ماند. شدت رنگ چاپ شده تحت تاثیر مدت زمان ضربات لیزر خواهد بود. این یعنی محققان می توانند همان رنگ سیاه را چاپ کنند که در اثر چاپ با چاپگرهای معمولی به دست می آید. این روش هم به همین ترتیب با سوزاندن کاغذ انجام می گیرد، کاری که با استفاده از ذره بین و پرتوهای خورشید صورت میگیرد. اما سوزاندن از نظر برقراری ارتباط بین آن و کاغذ تا حدی چالش برانگیز خواهد بود. حتما این کار ممکن است حفره هایی ایجاد کند. علاوه بر این، رنگ حروف سوزانده شده بیش تر از ان که سیاه باشد قهوه ای است و نکته بعدی این که، برای همیشه دوام پیدا نمیکند. بنابراین می توان آن را محو نمود.

جوهر نباشد،  مشکلی هم در کار  نیست – اما مزیت های زیادی در دسترس است

اینکلس تلاش زیادی نمود تا مطمئن شود که کیفیت چاپ های سوزان به اندازه کیفیت چاپ های معمولی بالاتر خواهد ماند. هم چنین این روش با مزیت های زیادی همراه خواهد بود. به طور مثال، دیگر نیازی به استفاده از کارتریج های تونر  نخواهد بود. این کار از یک سو باعث کاش به هدر رفتن  انرژی می شود و از سوی دیگر  هزینه های چاپ به طور محسوس کاهش می یابد. چرا که دیگر نیازی به تولید کارتریج ها نخواهد بود. برتری دیگر  این است که تولیدکنندگان نیازی به کاغذهای حساس شده ندارند، این کار هم باعث کم شدن هزینه می شود.

موسس اینکلس این روش چاپ را برای بازارهایی صنعتی و چاپ در مقیاس بزرگ (لارج اسکیل) درست کرده است، ولی هم چنین از آن می توان در خانه شخصی یا موسسات هم استفاده نمود. این امکان وجود دارد که متن، تصاویر  گرافیکی را بر روی کاغذ و هم چنین برچسب ها یا سطوح بسته بندی چاپ نمود، البته این کار فعلا تنها با رنگ سیاه امکان پذیر است.