یکشنبه
۲۴ دی
بازدید
۵۵۱۴
نویسنده
مدیر سایت
موضوع
دانستنی ها

به طراح مد خودتان تبدیل شوید، چاپ این کار را ممکن کرده است

استودیو 24 ساعته چاپ نساجی دیزان ام ای (Design ME)، از نظر میزان دسترسی همه افراد به چاپ نساجی دیجیتال و چاپ نساجی به یک نقطه عطف تبدیل شده است. این مساله ای است که غول های این صنعت مثل اپسون (Epson) و فوجی فیلم (Fujifilm) پیش تر در ابعاد بزرگ تری به آن رسیده اند.

مد

شاخه خلاقانه صنعت چاپ همیشه ارتباط آشکاری با صنعت مد داشته و این حوزه را به عنوان یک همکار مهم در کنار خود داشته است. حال ممکن است این ارتباط به سطح تازه ای رسیده باشد، البته اگر به اخبار مهمی توجه کنیم که این روزها حول بخش خلاقانه مد مطرح می شود: لندن یک استودیو چاپ نساجی 24 ساعته باز کرده است! چه یک طراح، شرکت نوپا، یک بازیکن بزرگ یا تنها علاقه مندی باشید که می خواهید لباس هایی که خودتان طراحی کرده اید را بپوشید، این استودیو رویاهای شما در صنعت مد را به واقعیت تبدیل می کند.

چاپ اثر هنری در اختیار همه

دیزان ام ای، نام محلی است که در آن، شما می توانید طراحی های خود را به صورت دیجیتالی بر روی پارچه های طبیعی و ترکیبی چاپ کنید. این استودیو که در بخش خلاقانه پکهام واقع شده، تا همین جا هم افراد زیادی را جذب کرده است (از جمله الکس مالینز و لیام هاجز، طراح پوشاک مردانه). همه این افراد به خاطر علاقه خود به بخش طراحی شخصی مد جذب این استودیو می شوند.

نگاهی به اساس نظری استودیو می تواند نشان دهد میشل اسمیت، صاحب سازگار با مشتری این استودیو که فارغ التحصیل رشته طراحی هم هست، به دنبال چیست: هنوز مطمئن نیستید پارچه ها و رنگ ها مطابق انتظارات شما هستند یا نه؟ یک بسته نرم افزاری سفارش دهید یا از استودیو بخواهید نمونه هایی از چاپتان بزند. سپس، اگر نتایج همان چیزی بود که در نظر داشتید، به راحتی می توانید اثر هنری خود را در حداقل 300 dpi و به صورت RGB در قالب فرمت TIFF، با سایز چاپ واقعی ایمیل کنید.

دوختن کار و حاشیه دوزی با خودتان است. ولی حتی اگر در این حوزه حرفه ای نیستید، ایا پوشیدن لباس چاپی ویژه خودتان نمی تواند انگیزه خوبی باشد برای یادگیری این کار؟

چاپ کردن یعنی آماده کردن

مسلما استودیو دیزاین ام ای از نظر میزان دسترسی به چاپ نساجی و چاپ نساجی به طور کلی به یک نقطه عطف تبدیل شده است. غول های بزرگ این صنعت مثل اپسون و فوجی فیلم پیش تر در مقیاسی بزرگ تر به این سطح رسیده اند. همان طور که رناتا فیگویردو می گوید:

اگر زمانی ایده ای به ذهن ما برسد، یک روز بعد می توانیم آن را عملی کنیم.

او یکی از اعضاء پروژه طراحی لباس دیحیتال اپسون در هفته مد نیویورک بود. جایی که در آن، طراحان منتخب مدهای چاپی خود را به نمایش می گذاشتند.

امسال هم موفقیت این پروژه ادامه پیدا کرد. اپسون برای نمایش روش ها و تکنیک های طراحی های بسیار مجلل و ویژه خود، دو چاپگر را در سال نمایش مد خود کار گذاشت: یکی از آن ها با کاغذهای ویژه کار می کرد، به عنوان حاملی برای چاپ عمل می کرد و آن را می توان بر روی هر نوع پارچه ترکیبی منتقل کرد. مورد دوم مستقیما بر روی مواد غیر پلی استری چاپ می کرد.

هم چنین در صنعت مد، چاپ امکان دستیابی به ابعاد تازه ای از خلاقیت را فراهم می کند، این مساله ای است که در مورد فوجی فیلم و یویما ناکازاتو، طراح مد ژاپنی می بینیم. او به دنبال این بود که لباس های هلوگرافیک خود را در مجموعه طراحی لباس مجلل پاریس به نمایش بگذارد. چالش پیش رو: چاپ در یک طیف رنگی گسترده. چرا که تا آن زمان، تنها چهار نوع رنگ متفاوت را می شد با استفاده از پارچه هلوگرافیک خلق کرد. فوجی فیلم با آزمایش های مختلف، روشی برای چاپ گرافیک ها بر روی یک ماده حمایتی کامپوزیت ترکیبی پیدا کرد، این کار با استفاده از جوهر UVijet KV انجام می شد. به این ترتیب، ناکازاتو موفق شد که وارد این نمایش شود.

 

 

مد،پوشاک،دروپا،نساجی،ایپینا ,