یکشنبه
۲۴ دی
بازدید
۵۴۷۹
نویسنده
مدیر سایت
موضوع
دانستنی ها

سیر تکاملی گونه های مختلف فرابنفش LED

ماشین های چاپی که از فناوری های UV LED استفاده کرده اند که تا همین اواخر استفاده از چنین فناوری هایی غیرقابل تصور بود و اکنون به واقعیت تبدیل شده است و امید به ارتقاء عملکرد این دستگاه ها را افزایش داده است. شرکت پرینتگراف (Printgraph) یکی از شرکت هایی است که از چنین فناوری بهره برده است و در جوهرهای ژاپنی تولید شرکت تویو اینک (Toyo Ink) از پ لیمرزاسیون UV با انرژی و LED پایین استفاده شده است.

لامپ­های LED بهترین جایگزین برای لامپ­ های رشته ­ای هستند. علاوه بر شدت نور بهتر، مصرف انرژی پایین­ تری دارند و هم اینکه عاری از مادۀ جیوه بوده و تولید گرما نمی­ کنند. این لامپ­ ها همچنین در حدود 10 برابر بیشتر از لامپ­های رشته­ای عمر می­کنند. استفاده از لامپ­های رشته­ای روز به روز کمتر می­شود و تولید آنها نیز غیرقانونی هستند.

 همین چند سال قبل بود که بحث در مورد استفاده از فناوری LE D در صنعت چاپ کمیدور از ذهن بود. اولین نمونه از لامپ­های نخستین، توان خروجی بسیار پایین داشتند، تاثیر بسیارکمی بر روی فرایند پلیمراسیون داشتند، طول موجیکه مشخص­کنندۀ توان خروجی لامپ بود بسیارنامعلوم بود و این باعث می شد تا به سختی بتوان مواداولیه موردنیاز برای ساخت جوهرهای UV LED با عملکرد بالا را فراهم نمود.

 امروزه، همه چیز تغییر کرده است. همه تولیدکنندگان اصلی دستگاه­های چاپ در ساخت این ماشین ­آلات از یک یا چند فناوری UV LED استفاده می­ نمایند که یا در حال حاضر در اختیار مشتری قرار گرفته است و یا اینکه در حال آماده ­سازی دستگاه­های خود برای نصب چنین فناوری جدیدی هستند.

 روند تکامل فناوری UV LED روند قابل توجهی است. در اوایل سال 2014، ثابت کردن جوهر روی برگه هنوز کار مشکلی بود. فقط در عرض 12 ماه، عملکردی استثنایی مشاهده شد از جمله آزمایش­ های چاپ با چهار رنگ و با سرعت بالای 180000 SPH و همچنین عملکرد اجرایی مناسب با کاهش لکه­ های روی کاغذ. می­ توان گفت که همه چیز شروع خوبی داشته و در حال حاضر نیز روند روبه جلویی در حال انجام است. بسیاری از موانع پیشین برطرف شده ­اند، برای مثال فاصلۀ مورد نیاز بین لامپ UV LED و سطح برای اینکه امر پلیمراسیون شکل بگیرد بین 1 تا 25 میلی­متر است، در حالیکه بسیاری بر این باورند که فاصلۀ 385 نانومتری بهترین طول موج ممکن است.

 طول عمر دیود LED در حال حاضر در حدود 25000 تا 30000 ساعت است. مصرف انرژی بشدت کاهش یافته است: این حقیقت که کلیدهای LED در حالت روشن یا خاموش دارای یک نور معمولی هستند و این یعنی آنها برای ارائهی روشنایی نیازی به صرف زمان ندارند. مصرف انرژی در دستگاه­هایی که در حالت استند بای (Stand – by) هستند تقریبا صفر است: LEDs وقتی دستگاه بی­کار باشد خاموش خواهند بود.

 مطمئناًً ما هنوز به نقطۀ عالی نرسیده ایم. برخی از جنبه­ ها باید بهبود یابد که بیشتر از همه توجه بیشتر به هزینه لامپ و جوهر مد نظر است.

 هدف اصلی شرکت تویو اینک این است که با کاهش انتشار گاز CO2، بطور مستمر استانداردهای ایمنی را رعایت نماید.

شرکت تویو اینک با تولید جوهرهای LED کم انرژی بدنبال عملکردی عالی در بحث چاپ بوده و در پی آن است تا کیفیت را بالا برده و در راستای دست­یابی به بهترین نوع از عملکرد، از بهترین مواد اولیه و فناوری­ ها استفاده نماید.

فرابنفش،ایپیناLED ,