یکشنبه
۲۴ دی
بازدید
۵۵۵۰
نویسنده
مدیر سایت
موضوع
دانستنی ها

چرا انتخاب صحیح رنگ درچاپ بسته بندی اهمیت زیادی دارد؟

رنگ یکی از عناصر اصلی تشکیل دهندۀ یک برند تجاری است و باعث میشود تا بسته های تولیدی یک برند مشخص، بسرعت در قفسه های فروشگاهی قابل شناسایی باشند و در واقع بعنوان کارت تبلیغاتی شرکت شناخته میشود. موسساتی که در حوزۀ چاپ روی بسته بندی فعالیت دارند، مسئولیت قابل توجهی در این زمینه داشته و بایستی از ماشین آلات و فناوری هایی استفاده نمایند که کسب نتیجۀ مطلوب را تضمین کنند.

می­ توانید تصور کنید اگر نام و برند یک پاستا که شهرت جهانی دارد و عمدتاً از روی رنگ و نوع بسته‌بندی قابل شناسایی است، بصورت اشتباه بر روی بسته ­بندی محصول چاپ شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این می­ تواند یک فاجعه باشد چرا که در برندهایی که شهرت جهانی دارند رنگ اولین عنصر متمایزکنندۀ محصول است و طراحان گرافیکی تلاش زیادی می­کنند تا نقطه­ نظرات و دستورالعمل­ های مشتری بطور دقیق اجرا شود تا مطمئن شوند که نتیجۀ نهایی مطلوب خواهد بود. در جعبه­ هایی که رنگ آبی در کنار رنگ سرمه ­ای بکار می­ رود اگر رنگ­ها کمی ملایم­تر و یا کمی تیره­تر شوند فاجعه رخ خواهد داد همان اشتباهی که در مورد رنگ قرمز بکار رفته در محصولات کوکاکولا و یا رنگ قرمز محصولات شرکت فراری (Ferrari) رخ داد. و این موجب خواهد شد تا شمار زیادی از مشتریان خود را از دست بدهید.

 در حقیقت رنگ موضوعی جدی است که تیم کاملی از متخصصان در زمینۀ فیزیولوژی و روانشناسی ادراک فرد، فناوری­ها، انسان و ماشین و همچنین زمینه ­های دیگر را درگیر می­ کند. بالاتر از همه اینکه در هر طرح گرافیکی، رنگ عنصری است که از لحاظ بصری (و ذهنی) فرار است: رنگ­ها را بصورت صریح و بر اساس ویژگی­هایی که دارند، بر اساس تعداد و روش­های ترکیبی و بر اساس استانداردهای مشترک از هم متمایز نموده و طبقه­بندی می­کنند و در واقع غیرممکن است که رنگ­ها را حتی بصورت مکانیکی تکرار نمود، به طوری که اطمینان حاصل شود که آنها یکسان هستند. روش­های دیگر چاپ (با گراور غلتکی، فلکسی، افست و دیجیتال) تضمین رنگ متفاوتی دارند. همانطور که تکنیک­ها با هم فرق دارند، مهارت­ها و تجهیزات مختلفی مورد نیاز است تا بتوان فرآیندهای اندازه­ گیری و کنترل را حین چاپ و یا بعد از چاپ انجام داد.

 دستیابی به هدف موجب بروز این تفاوت­ها می­ گردد و این امر با موفقیت کامل توسط لورتو دفرانکو (Laurette Defranco)، مدیر بسته­ بندی برند در آخرین کنفرانس Print4All بیان شد. کارشناسان و مشاوران بخش طراحیhttps://chapasretabligh.com ماه­ها در تلاش بودن تا بتوانند برای عرضۀ محصول جدید شرکت باریلا (Barilla) رنگ جدیدی ارائه نمایند: محصول ارگانیک از پاستای باریلا امروزه با رنگ آبی روشن در قفسه­ها خودنمایی می­کند. این رنگ با رنگ کلاسیک متفاوت است ولی نه آنقدر که نتوان بسرعت آن را بعنوان محصولی از شرکت باریلا تشخیص داد. ممکن است سوال شما این باشد که آیا آبی ارگانیک با آبی کلاسیک تفاوت مشهودی دارد؟ اشتباه نکنید چرا که به یک چشم بر هم زدن ممکن است مشتری خود را از دست بدهید. هیچ اشتباهی نکنید!

 

بسته بندی،رنگ،ایپینا ,